"למה לא יוצא לי חלב בשאיבה? "- כל הפתרונות

מיעוט חלב בשאיבה

יש נשים ששאיבת חלב מתסכלת אותן ובצדק- משקיעות זמן ומאמץ בשאיבה ומקבלות מעט מאוד חלב בסיומה. קודם כל חשוב להדגיש שאצל נשים מניקות כמות החלב שמתקבלת בשאיבה לא מעידה על כמות החלב שהתינוק מקבל בהנקה, תינוק יונק מרוקן את השד באופן יעיל יותר מכל משאבת חלב.

מה נחשב נורמלי?

שאיבת חלב היא פעולה שהגוף צריך להתרגל ולהסתגל אליה וזה קורה בהדרגה. ככל שתתמידי בשאיבה בשעות קבועות ביום (אם את מניקה ושואבת – עדיף בשעות היותר "שופעות" שלך) כך תראי שכמות החלב שמתקבלת בשאיבה עולה. כדי לסבר את האוזן, הכמות הממוצעת בשאיבה לאמא מניקה ששואבת בין הנקות היא סביב 60 מ"ל בסשן שאיבה אחד משני הצדדים. כן ,  אולי ראית בקבוצות בפייסבוק נשים ששואבות 200 מ"ל ואפילו יותר מזה ו"בחמש דקות", זכרי שזו לא הנורמה אלא היוצאות מהכלל ואל תבזבזי אנרגיות על התבאסות.

מה יכול לעכב שחרור חלב?

לחץ, כאב , אי נוחות וחוסר פרטיות יכולים להפריע ולעכב את שחרור החלב. לכן חשוב לשאוב בסביבה בה את מרגישה בנוח, כשאת רגועה ובפרטיות כך שלא תהי מוטרדת אם מישהו עלול להכנס לחדר שאת שואבת בו ולראות אותך בפעולה.

חשיבות גודל המשפך הנכון

רוב משאבות החלב נמכרות לרוב עם משפך("קונוס", "חצוצרה") בגודל סטנדרטי שמתאים לרוב הנשים אך לא לכולן. גודל משפך לא מתאים, גדול או קטן מידי הוא גורם מרכזי לשאיבה לא יעילה שלא מרוקנת היטב את השד ולכן נראה כמות מעטה של חלב בשאיבה. מעבר לזה משפך בגודל הלא מתאים יעשה את השאיבה ללא נעימה במקרה הטוב, כואבת במקרה הפחות טוב, פוצעת ומזיקה במקרה הרע ובשימוש ממושך.

לא על הוואקום לבדו

משאבה חשמלית שואבת חלב ע"י וואקום בלבד בעוד שתינוק יונק מפעיל גם וואקום וגם תנועות של הלשון. לכן יש נשים שפעולת הוואקום לבדה לא מספיק להן. עבורן מומלץ להוסיף  עיסוי וסחיטות תוך כדי שאיבה כדי לתת את הגירוי הנוסף שהשד צריך כדי להתרוקן היטב מהחלב. והבונוס? עיסוי תוך כדי שאיבה מעלה את תכולת השומן בחלב  השאוב. כדי לעשות את זה קל ויעיל יותר כדאי שתהיה לך חזיית שאיבה, כזו שמחזיקה בשבילך את המשפכים על השדיים ומשחררת לך את הידיים לטובת העיסוי תוך כדי השאיבה. 

וויסות מהירות השאיבה

בכל משאבות החלב ניתן לווסת את עוצמת השאיבה, אך לא בכולן ניתן לשנות את מהירות השאיבה (מספר השאיבות בדקה) . יש מי שמהירות השאיבה של המשאבה שלה מתאימה לה ומרוקנת אותה היטב. מנגד, יש אמהות שאם רק מהירות השאיבה במשאבה שלהן היתה נמוכה או גבוהה מעט – הן היו יכולות לראות הבדל משמעותי בכמויות החלב המתקבלות בשאיבה.

בשורה התחתונה- איך תוכלי לקבל יותר חלב בשאיבה?

  • זכרי ששאיבת חלב היא פעולה נלמדת, לגוף לוקח זמן להתרגל לשאיבה. אל תצפי לכמויות היסטריות של חלב בשאיבות הראשונות שלך, היי סבלנית ותראי שזה הולך ומשתפר לרוב משאיבה לשאיבה.
  • נסי לשאוב בסביבה מאפשרת- במקום שאת מרגישה בו בנוח, בטוחה ורגועה. אם את ביום מאוד לחוץ ועצבני, קבלי את הכמויות הנמוכות יותר בהבנה וסלחנות ונסי להרגע ככל שאת יכולה.
  • בדקי את גודל המשפך שלך כדי לוודא שאת משתמשת בגודל המתאים לך. אני ממליצה לבחור במשאבה שניתן להשיג עבורה משפכים במגוון גדלים. הולכת לאיבוד עם גודל המשפך המתאים? מוזמנת  ליצור איתי קשר, אשמח לעזור לך למצוא את הגודל המתאים לך.
  • טכניקה – לפני השאיבה תעשי עיסוי מהיר של השדיים. תוך כדי השאיבה נסי לראות אם עיסוי וסחיטות עדינות של השד מגבירות את הזרימה, רק עשי זאת בזהירות שלא לשבור את הוואקום של המשאבה. הצטיידות בחזיית שאיבה תקל מאוד על הפעולה ותעזור לך לעסות ולהגביר זרימה ביעילות ובקלות תוך כדי השאיבה.
  • בחרי את המשאבה שמתאימה לך ומאפשרת גמישות. לחלק מהגורמים לשאיבה לא מוצלחת יש פתרון טכני ברמת המשאבה. לכן כדי לעשות סקר שוק ולבחור את המשאבה המתאימה ביותר לך. יש משאבות שיש להן מצב גירוי (מהירות שאיבה גבוהה מובנת) ומצב שאיבה. יש משאבות שניתן לווסת בהן לא רק את העוצמה אלא גם את המהירות. ואם את רוצה להתייעץ איתי על מציאת המשאבה המתאימה לצרכים שלך את מוזמנת ליצור קשר!
היה מעניין? מוזמנת לשתף 🙂
Facebook

5 טיפים לשאיבת חלב בקלות

הטיפים שלי לשאיבת חלב בקלות,  אלו הדברים שעשו את ההבדל בין שאיבה כמטלה בלתי נסבלת שלא האמנתי שאעמוד בה לאורך זמן, לבין שאיבה כפעולה שגרתית

קרא עוד »

3 תגובות

  1. אצלי אחד הדברים שעזרו להגברת כמות החלב בשאיבה (בפעמים שלא שרבתי במקביל להנקה) היה להסתכל בתמונות וסרטונים של הבן שלי..האפקט היה מיידי:)

    1. טיפ נהדר!!
      התמונות שלהם משחררות לנו אקסיטוצין וזה משחרר את החלב 🙂 תודה שירה!

  2. הי מור, שאלה מצויינת! שאלה לחידוד- שאיבה לאיזה צורך? השדיים אף פעם לא ריקים לגמרי, תמיד יש יותר חלב ממה שהתינוק יונק. בגדול עדיף לשאוב בזמן הכי שופע שלך, רובנו מרגישות מלאות יותר בבקרים כך ששאיבה אחרי ההנקה הראשונה בבוקר(נגיד חצי שעה אחרי) מניבה יפה. יש שתי אסטרטגיות טובות לשאיבות בין הנקות- לשאוב רק צד אחד בכל פעם ואז לתינוק שלך נשאר שד אחד מלא יותר. אופציה שנייה היא לשאוב את שני הצדדים אבל לא עד ריקון ולא לפי זמנים אלא לפי התחושה, השד ירגיש ריק ורך יותר אבל לא "מרוקן".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן