5 טיפים לשאיבת חלב בקלות

הטיפים שלי לשאיבת חלב בקלות,  אלו הדברים שעשו את ההבדל בין שאיבה כמטלה בלתי נסבלת שלא האמנתי שאעמוד בה לאורך זמן, לבין שאיבה כפעולה שגרתית שמשתלבת ביומיום שלי.  

שאיבת חלב בקלות? we can do it!
כן! גם את יכולה לשאוב חלב בקלות!

ניסית לשאוב חלב וזה לא כל כך הלך חלק? לא הצלחת לשאוב את הכמויות שציפית להן? את צריכה לשאוב חלב אבל מרגישה שבשבילך שאיבת חלב זה סיוט?

אני שמחה לבשר שהגעת למקום הנכון!

אחרי שהייתי שואבת בלעדית במשך שנה וחצי לבני הבכור, צברתי קילומטראז' מכובד בשאיבת חלב והפכתי לחננת המשאבות 😉  כיועצת הנקה יש לי את הידע המקצועי  שתומך את הפרקטיקה. אז שלום, נעים להכיר,  אני נטלי ואני מומחית לשאיבת חלב אם.

לפני שנצלול לתכל'ס, נפתח עם וידוי- לכל אורך הדרך שלי כשואבת בלעדית קינאתי במניקות. 
מעבר לסיבות הברורות (החיבור והקרבה המיוחדת עם התינוק היונק),  הנקה היא פעולה אחת בעוד ששאיבה זה סט של פעולות שלוקחות זמן והתעסקות. זה מתחיל בלהוציא את החלב מהשדיים, לארגן בבקבוקים (ניהול מלאי לכל דבר), לקרר/ לחמם, להאכיל, ובסוף לשטוף את החלקים של המשאבה והבקבוקים. בהתחלה הייתי לגמרי מותשת ומיואשת מהשאיבות.  
הבשורות הטובות הם שיש איך לייעל את הפרוצדורה, לחסוך הרבה זמן לעשות אותה הרבה יותר קלה!
 

אז איך?

ככה: מילות המפתח לשאיבה קלה ויעילה יותר הן חיסכון בזמן ומולטי טאסקינג. 
שני הסעיפים הראשונים הם בגדר חובה בעיני.

טיפים לשאיבת חלב בקלות;

1. שאיבה דו צדדית

הזמן שלך יקר יקר יקר. זה בזבוז זמן מוחלט לשאוב צד אחד במשך רבע שעה ואז לעבור לשני ולשאוב גם אותו רבע שעה. תתארגני על משאבה דו צדדית ותשאבי את שניהם במקביל, בחצי מהזמן!  ככה בזמן שהיית אמורה לבלות בשאיבת הצד השני כבר תסיימי לארגן בבקבוק או להעביר לשקית ולשטוף את כל העסק.  חשוב לא פחות שתדעי ששאיבה דו צדדית יעילה יותר:
– אם את ממש אחרי לידה ואספקת החלב שלך רק מתבססת, שאיבה דו צדדית תעזור להגביר את ייצור החלב
-אם את חוזרת לעבודה את רוצה להוריד למינימום את ההתעסקות עם השאיבה בזמן העבודה ולקבל כמה שיותר חלב מכל סשן שאיבה.
אם את שואבת אינטנסיבית לתינוק קטן, יותר מחמש פעמים ביום, אני ממליצה שהמשאבה שלך גם תהיה נטענת, ככה את לא חייבת לשבת בנקודה אחת כשאת מחוברת לחשמל.
 

2. חזיית שאיבה = ידיים חופשיות

מה שנקרא חזיית hands free. כשהתחלתי לשאוב לא ידעתי שיש כזה דבר, ישבתי מנוטרלת עם הידיים על השדיים כל זמן ששאבתי והרגשתי מוגבלת מאוד. זה לא צריך להיות ככה!
חזיית שאיבה משחררת לך את הידיים ומאפשרת לך לנצל את זמן השאיבה לעשות עוד המון דברים: להאכיל תינוק, לאכול בעצמך(אם את עושה את שניהם יחד תוך כדי שאיבה- סגרת מעגל!), לשחק עם התינוק שלך (בזהירות), לדבר בטלפון ובכלל להיות בנייד שלך, לעבוד במחשב, לקרוא ספר ואם את רוצה להיות ממש יעילה אז לקפל כביסה, לשטוף כלים, לצחצח שניים ולנהוג (כן!) אם המשאבה שלך ניידת.
 אפשר לגזור חורים באיזו גוזייה שלא אכפת לך לחרב, מומלץ יותר להצטייד במשהו ייעודי שיחזיק את העסק כמו שצריך, בקבוקים מלאים בחלב זה די כבד.
בתחילת ימי כשואבת בלעדית המבחר בארץ היה מצומצם לשתי אפשרויות של סטרפלס שאיבה, קניתי פשוט את מה שהיה. זה הקל עלי מאוד אבל עדיין הצריך ממני להתפשט בכל שאיבה ללבוש את הסטרפלס הייעודי ובסיום השאיבה להתלבש בחזרה. מחוץ לבית זה היה יותר מאתגר לעשות את זה בלי שהעולם יראה אותי במערומי… 

רק לקראת סוף תקופת השאיבה שלי גיליתי שיש חזיות שאפשר ללבוש כל היום כמו חזייה רגילה, רק כזו שאפשר לשאוב איתה (וגם להניק!)

בימינו חזיות שאיבה נמכרות בשפע באמזון, עלי אקספרס(פחות ממליצה) בנקסט ובלא מעט אתרים כאן בישראל. חיפוש קצר בגוגל ואת מסודרת.

עוד טריק חמוד לחובבות ז'אנר הטופים- שיטת "טופ על טופ" יש לי באינסטגרם ריל שמדגים איך לעשות את זה 

זה לגמרי משנה את החיים כשאת שואבת, ממליצה בחום להצטייד באחת!
מה תעשי בידיך החופשיות בזמן השאיבה?

3.  משאבה לבישה – העתיד כבר כאן

כשאספקת החלב שלך מבוססת את יכולה להינות משאיבה עם משאבה לבישה, מהסוג שנכנסת לתוך חזיית ההנקה שלך, שואבת חלב בדיסקרטיות ומאפשרת לך לעשות, ובכן, כמעט הכל (חוץ מעמידת ידיים) תוך כדי שאיבה.

"מוצר הביניים", קאפים או מיכלי איסוף לבישים שמתחברים למשאבה הלא לבישה שלה הם גם אפשרות לשחרור הידיים ושאיבה דיסקרטית יותר שמאפשרת מולטיטאסקינג בזמן השאיבה. 

מיכלי איסוף לבישים
משאבת חלב לבישה

4.   יותר חלקים, פחות שטיפות

הרבה פעמים כשאת מסיימת לשאוב את לא פנויה לשטוף את כל החלקים.
אם את בעבודה, את ממילא שואבת על זמן קצוב. אם את בבית, תמיד בדיוק התינוק שלך רעב/ עייף/ בדיוק התעורר/ צריך החלפת חיתול. 
אין דבר מבאס יותר מסט שאיבה ששכחת לשטוף כשאת צריכה אותו בשאיבה הבאה.
איך אפשר להתייעל?
  •  האפשרות הכי טובה היא לקנות סט נוסף של חלקים וככה לחסוך שטיפות. סיימת לשאוב? הניחי את חלקי המשאבה בקערה עם מי סבון. בשאיבה הבאה תשתמשי בסט השני ובסיומה תשטפי את שני הסטים יחד. 
  • אולי קראת על האפשרות לשמור את חלקי המשאבה במקרר בין שאיבות. בכנות בעבר גם אני הנחתי כך.  כיום אני אומרת באופן ברור- זו לא פרקטיקה מומלצת. מבחינת הגיינה זה פתח לשגשוג של חיידקים, כלומר משמעותית פחות הגייני. אם את שואבת לפג או לתינוק בסיכון בשום פנים ואופן אל תעשי את זה. אם את שואבת לתינוק בריא שנולד במועד- עדיין אל תעשי את זה. מעבר להגיינה הירודה  חלב שמתייבש על הממברנה/שסתום בזמן השהייה במקרר ייקרש וידביק את הממברנה , מה שיפגע בשאיבה תקינה. רלוונטי  ומועד לפורענות בעיקר עם ממברנות או שסתומים שנראים ככה:
שסתום וממברנה
שסתום סיליקון לבן

ועוד מילה לגבי השטיפות- נכון שהשאיבה היא שלך אבל מי אמר שזו חייבת להיות את ששוטפת? כשאת בבית גייסי את מי שנמצא איתך לעזור עם השטיפות. זה נכון כפליים אם את  שואבת מספר פעמים ביום 😉

5. שאיבה מחוץ לבית

אם את שואבת באופן אינטנסיבי, כדי לנהל שגרת חיים נורמלית ( ולשמור על שפיות) את צריכה להיות מסוגלת לצאת מהבית לסידורים, טיולים, ביקור משפחה וחברים וכו׳ בלי לפספס שאיבות.  כלומר את צריכה להתיידד עם הרעיון של שאיבה מחוץ לבית וגם בנוכחות אחרים.
זה נכון גם אם את חוזרת לעבודה וצריכה לספק חלב שאוב לתינוק צעיר. המצב האידיאלי הוא שתוכלי לשאוב בפרטיות מלאה אבל המציאות לא תמיד אידיאלית… לא תמיד יש חדר פרטי לשאוב בו, לא תמיד מצליחות לשאוב לפי הלו"ז המתוכנן ואז נדרשת קצת יצירתיות.
את יכולה לנצל זמן נסיעה לשאיבה, כשאת לא הנהגת זה קל מאוד. גם את את נוהגת זה לא מסובך, כל עוד את ההתעסקות עם החיבור והניתוק את עושה לא בזמן הנהיגה.
אם יש לך משאבה לבישה בגדול שאיבה מחוץ לבית יכולה להיות עניין לא מסובך. במשאבה רגילה חולצת/ שמלת הנקה מעל חזיית שאיבה יאפשרו לך לשאוב במינימום עור חשוף.  כיסוי (סינר הנקה, חיתול בד/צעיף גדול) מאפשר לך לשאוב ליד אנשים שאת מרגישה בנוח לשאוב לידם ולא להיות ״בעונש״ בחדר אחר, בין אם את מארחת, מתארחת או נמצאת בעבודה. המשוואה אומרת שככל שאת יותר ותיקה בשאיבות, כך מעגל האנשים שאת מרגישה בנוח לשאוב בנוכחותם גדל ומתרחב.
אגב מנסיוני זה אמיתי לגמרי – בסוף תקופת השאיבה שלי שאבתי בהופעת רוק, נשבעת. 
שאיבת חלב מחוץ בדרכים
עצרתי בצד, לא עושה סלפי תוך כדי נהיגה!

יש לך טיפ מנצח לשאיבת חלב קלה יותר?

מוזמנת לכתוב בתגובות כדי שכולנו נחכים!

היה מעניין? מוזמנת לשתף 🙂
Facebook

תגובה אחת

  1. היי נטלי, תודה על הפוסט. בנוגע לאפשרות להשאיר את המשאבה במקרר – עם ממברנות רגישות (המשולשים, של אמדה פינס למשל) – האם אפשר לשטוף רק את המשולשים ואת יתר החלקים להניח במקרר? או שזה עלול ליצור בעיה? תודה רבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן