משאבת חלב ארדו קליפסו Ardo Calipso – סקירה וחווית שימוש

 משאבת החלב ארדו קליפסו דאבל פלוס ( ARDO Calypso Double Plus)  היא שחקנית חדשה בשוק משאבות החלב הישראלי וזו בשורה משמחת שנותנת לנו האמהות עוד אפשרות בבחירת משאבת חלב.

חברת ARDO היא שחקנית חדשה יחסית גם בשוק העולמי, זו חברה שוויצרית ובארץ המשאבות משווקות ע״י חברת ״צעדים ראשונים״ ולשמחתי הרבה קיבלתי מהם משאבת ארדו קליפסו להתנסות.
כיון שהפסקתי לשאוב לפני כמה חודשים הנסיינית ברת המזל היא גיסתי שמשתמשת במשאבה על בסיס יומי ושואבת פעמיים ביום. הסקירה וחוות הדעת שמובאות כאן מבוססת על השימוש שלה. מחיפושי ומחקרי על הקליפסו אני יודעת שיש גם שואבות בלעדיות שמשתמשות בה, אך הסקירה שלי מתייחסת לשימוש יומיומי אך פחות אינטנסיבי.
אז קבלו אותה!

משאבת חלב ארדו קליפסו

בצד הטכני

הקליפסו היא משאבת חלב דו צדדית, אפשר כמובן להשתמש בה גם חד צדדי ולשאוב שד אחד בכל פעם. אפשר להשתמש בה באמצעות חיבור לשקע החשמל או באמצעות סוללות אצבע כך שהיא מאפשרת שאיבה גם ללא חיבור לחשמל וזה חשוב מאוד למי שצריכה ניידות. היא מגיעה במארז הכולל את גוף המשאבה, כבל חיבור לחשמל, שני בקבוקים עם מעמדים ומכסים, שני מחברים(ראשי שאיבה, אלו של ארדו הם יחידה אחת- המשפך והמחבר) והמידה הסטנדרטית של המשפך היא 26 מ״מ. עוד במארז מברשת קטנה שעוזרת להגיע לכל המרווחים הקטנים שקשה לנקות באמצעים הרגילים ושני שסתומים נוספים למחבר(ראש השאיבה). לחלקי המשאבה יש מנגנון סגור שמונע כניסה של חלב לצינורית, מה שמבטיח היגיינה ומניעת נזק למנוע, יחד עם זאת המשאבה מיועדת לשימוש אישי (זו לא משאבה ברמת בית חולים המיועדת למשתמשות רבות). כך נראית הערכה השלמה:

מה כוללת המשאבה?

ועכשיו לקטע הנדיב – את רואה נכון,  המשאבה נמכרת עם עוד 2 גדלים של משפכים – 28 מ״מ ו-31 מ״מ ועם שכבת סיליקון שמתאימה למשפך במידה 26 מ״מ, המיועדת להגביר את נוחות השאיבה ונקראת – Opti Flow.
ממש אהבתי את הגדלים הנוספים הכלולים בערכה הבסיסית. זה  חוסך לך את הצורך ללכת ולקנות גדלים שונים במידה וצריכה גודל שונה מהמידה הסטנדרטית בלבד שבדרך כלל מגיעה עם המשאבה. לקבל את כל המנעד יחד זה ממש שימושי, חסכוני ומתחשב. הרי ברור שלא כולנו משתמשות במשפך במידה הסטנדרטית, לכל אישה מתאימה מידה שונה של משפך ומעבר לזה המידה המתאימה יכולה בהחלט להשתנות לאורך תקופת ההנקה והשאיבה. יש  לארדו גם מידה קטנה יותר, בקוטר של 22 מ"מ והיא היחידה שנמכרת בנפרד, אולי מכיוון שזו מידה פחות נפוצה (כמי שהשתמשה במידה הקטנה יותר אני יודעת להגיד שגם המשפכים הקטנים של מדלה לא נפוצים בחנויות, עניין של ביקוש כנראה).
באשר לשכבת הסיליקון, ה- Opti Flow, אני מודה שלא לגמרי הבנתי את הפונקציונאליות שלה, בכל אופן לנסיינית שלי היא לא היתה נוחה, מניחה שכמו הרבה אלמנטים אחרים בשאיבה, גם כאן מדובר בהבדלים אינדיווידואליים ובהעדפה אישית, אפשר להשתמש בה (למי שמידה 26 מתאימה) ואפשר גם לא, לפי העדפה אישית. עוד נקודה חסכונית שממש אהבתי היא שניתן לרכוש מהחברה את הידית של המשאבה הידנית שלהם בנפרד(הדגם נקרא Amaryll). הידית מתחברת לערכת השאיבה ולבקבוק שכבר יש לך והופ, עכשיו יש לך משאבה ידנית בלי שתצטרכי לקנות את המשאבה הידנית כולה.

שקט, שואבים…

המשאבה עצמה קלת משקל, שוקלת 480 ג׳ בלבד, נכון להיום זו המשאבה השקטה ביותר בשוק. כמי שרגילה למדלה פריסטייל שנשמעת כמו טרול רעב לפעמים, הפעולה השקטה של הקליפסו הדהימה אותי, כל כך שקטה שאת לא מאמינה שהיא עובדת, בלי צחוק. זו בשורה של ממש למי שגורם הרעש חשוב לה , בין אם  הרעש של המשאבה מפריע לשחרור החלב שלה, התינוק רגיש לרעשים או מתפדחת בשאיבה בעבודה, עם הקליפסו כמעט שאין רעש, גם בעוצמות השאיבה הגבוהות. בנוסף יש לה צג שמראה את עוצמת השאיבה ואת מהירות השאיבות לדקה, (אך לא את זמן השאיבה) ואפשר להגביר או להנמיך אותן בהתאם לנוחיות האישית. בדומה למשאבת אמדה, אין כאן תכנית שאיבה קבועה מראש , את מכוונת את העוצמה והמהירות לפי רצונך, יש 8 רמות עוצמה ומהירות כך שניתן לייצר 64 שילובים שונים, יחד עם זאת לדעתי רבים מהשילובים האלו לא שימושיים, כך למשל אין טעם לשאוב על עוצמה גבוהה במהירות הנמוכה ביותר, זה מתכון בדוק לכאבים.
שאיבה אפקטיבית דורשת שני מצבים: גירוי שחרור חלב ע"י שאיבות מהירות בעוצמה נמוכה ולאחר מכן שאיבות בעוצמה גבוהה יותר ובמהירות איטית יותר. עם הקליפסו המשתמשת צריכה לכוון את מצב הגירוי בתחילת השאיבה ועם שחרור החלב להנמיך את מהירות השאיבות ולהגביר את העוצמה. אם את עושה את זה בשאיבה דו צדדית זה די מסובך כי הידיים שלך מחזיקות שתי ערכות שאיבה, כך שמתבקש שימוש בחזיית שאיבה. נכון,  יש נשים שמצליחות לשאוב דו"צ בהחזקה של שתי הערכות עם יד אחת, אין לי מושג איך הן עושות את זה ומאילו כאבי גב הן סובלות מההחזקה הזו, אני בחורה של מולטיטאסקינג ולא הייתי שואבת אם לא היתה לי חזיית שאיבה, מודה.
8 דרגות המהירות נעות בין 30-60 שאיבות לדקה ועשויות בהחלט לאפשר התאמה אישית טובה יותר בעיקר למי שחווה קשיים בשחרור חלב עם משאבה שבה מהירות השאיבה קבועה ואין אפשרות לשנות אותה. להתאמה הזו יש ערך רב למי שנמצאת במצב כזה שבו היא מרגישה שהמשאבה שלה לא מרוקנת אותה עד הסוף, או שפשוט לא מגיבה למשאבה. מנגד יש כאן קצת התעסקות , צריך לשים לב מתי מתחיל לזרום חלב ולעבור באופן יזום למצב השאיבה הרגילה. בנוסף לרובנו מהירות שאיבה איטית פחות אפקטיבית בהוצאת החלב ויכולה להכאיב. עבור שואבות מתחילות זה עשוי להיות מבלבל ולהוביל לשאיבות פחות אפקטיביות בשל חוסר ידע והיכרות עם עקרונות השימוש במשאבה. מה גם שאם את לא מרוכזת את עלולה לא לשים לב ולבזבז זמן בשאיבה במצב גירוי בזמן שכבר יכולת לעבור למצב שאיבה. שוב, זה לגמרי אינדיווידואלי-  יש מי שאוהבת וצריכה את הגמישות ואת יכולת הבחירה האישית בשילוב מהירות ועוצמת שאיבה ויש מי שמעדיפה מצבי שאיבה קבועים מראש בלי התעסקות.

שימי לב לעניין הזה – בהפעלה בעוצמה גבוהה גוף המשאבה זז קצת, כך שצריך לשים לב שהמשאבה לא תלך לטייל ותיפול מהספה או מהשולחן, בעיקר אם המשטח עליו היא מונחת חלק מאוד.

אחריות

האחריות על המשאבה מאופיינת גם היא בנדיבות- 400 שעות שאיבה או שנה, מה שמתאים לך יותר. שואבות מזדמנות יעדיפו כנראה את 400 השעות, לשואבות בלעדיות שנה תתאים יותר כי קילומטראז׳ השימוש גבוה יותר מ-400 שעות. למיטב ידיעתי זו האחריות הנרחבת ביותר שמוצעת על משאבה. "צעדים ראשונים" מספקת שירות לקוחות ובמידת הצורך כמובן גם תיקונים. חלקי חילוף לערכת השאיבה ניתן כרגע לרכוש דרך שירות הלקוחות ובעתיד הקרוב יהיו זמינים גם באתר החברה ובהמשך גם בחנויות.

ארדו קליפסו- השורה התחתונה

בשורה התחתונה – משאבה טובה, חזקה ונותנת שאיבה דו"צ, שקטה מאוד וקומפקטית, אני בהחלט רואה איך אפשר להכניס אותה לתיק ולצאת איתה מהבית בקלות. הקליפסו נוחה ופשוטה לשימוש, החלקים שלה מתפרקים ומתנקים בקלות. המחיר שלה (890 ש"ח כולל משלוח) ידידותי למשאבה ברמתה, בעיקר ביחס לנדיבות עם שפע החלקים הנוספים הכלולים בערכה והאחריות המורחבת. המשאבה נמכרת גם במארז יקר יותר הכולל ציוד נוסף (צידנית, קרחונים מותאמים, תיק נשיאה ועוד).

הפיצ'רים שחסרו לי בקליפסו (כמשתמשת פריסטייל לשעבר), שלדעתי היו מקרבים אותה לשלמות, הם שעון על גבי הצג שמראה את זמן השאיבה, כפתור מעבר למצב גירוי שחרור חלב(הרגלים קשה לשחרר) וקליפס שיאפשר לשים אותה על המכנסיים (כמו בפריסטייל) וכך להסתובב איתה בחופשיות בשאיבה על סוללות למשל.

בעיני המרוויחות הגדולות הן אנחנו האמהות, כניסה של שחקן נוסף לשוק הקטן של משאבות החלב בישראל עובדת לטובתנו גם בהיבט התחרותי וחשוב מכך בהגדלת אפשרויות הבחירה והארדו קליפסו לדעתי היא בהחלט בחירה טובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן