הנקה מחוץ לבית בקיץ – מהדורת אוגוסט לאמהות מניקות

רשמית הגענו לשלב הזה באוגוסט, מצד אחד חם כל כך שכל מה שאנחנו רוצות זה להשאר במזגן.

מצד שני אין ברירה, החיים מאלצים אותנו לצאת מהמזגן. אם יש אחים ואחיות גדולים יותר בכלל בלתי אפשרי להחזיק אותם סגורים בבית בשלב זה.

אחרי שבפוסט קודם טיפלנו בדברים הכלליים של הנקה בקיץ, הפעם נתעסק בפן הפרקטי של יציאה מהבית לסיחוניה של אוגוסט עם תינוקות יונקים. ברור שבחום הזה נחפש פעילויות במקומות ממוזגים, לפחות לשעות הלוהטות של היום. למרות זאת, סביר מאוד שנמצא את עצמנו גם בסביבות חמות יותר עם הילדודס והיונקים.

אז חם לך, מזיע לך, דביק לך, אולי גם את לא הכי אוהבת להניק בציבור, את חוששת איך הבייבי יגיב לחום ולסביבה הומת אנשים, נשים וטף ובכלל העניין הזה של יציאה מהבית בימים האלו לא ממש בא לך טוב?

אתה מבסוט אבל איך הולך לאמא עם ההנקה?

קבלי כמה הצעות יצירתיות שיעזרו לצלוח את ההנקה מחוץ לבית בקיץ בהצלחה;

 

1. איך להלביש תינוקות בקיץ?

נתחיל מהכי מעניין – בגדים!

תינוקות צעירים לא יכולים לווסת את חום גופם והוא מושפע בקלות מהסביבה. בקיץ שלנו אין צורך להלביש ביותר משכבה אחת, גם ניובורנים. בשבילם שכבה אחת ארוכה תספיק.  החל מגיל חודש אפשר לעבור לקצר, לפחות שרול קצר.

עדיין לא בטוחה איך להלביש את הבייבי?

תינוק שחם לו יהיה אדמומי, קפלי העור יהיו דביקים למגע ואם חם לו ממש יהיו שם גם פצעונים(חררה). יש תינוקות שממש יבכו כשחם להם וירגעו כמו בקסם אם רק נפשיט אותם או נלביש פחות. בסביבה ממוזגת אפשר שרוול קצר ומכנס ארוך דק, בסביבה חמה מכנסיים קצרים או לוותר עליהם בכלל, ממילא אין דבר מתוק יותר שתינוק בבגד גוף בלבד, מאוורר את קפלי הירכיים 😉

2. מה ללבוש בעצמי להנקה מחוץ לבית בחום הזה?

אם אין לך בעיה להניק בציבור בכל מצב, דלגי פסקה קדימה.

ושלא ישתמע לשתי פנים – זכותנו להניק בכל מקום ובכל זמן שהתינוקות שלנו צריכים ורוצים לינוק. אין שום מניעה חוקית ומי שזה מפריע לו צריך לשאול את עצמו למה זה מפריע לו ולסובב את הראש לכיוון אחר.

יחד עם זאת, לא כולנו מרגישות בנוח להניק בציבור, לחשוף עור ואיבר שאמנם מיועד בדיוק לזה, להזין תינוק אבל חברתית ותרבותית הוא  איבר מוצנע.

חולצה או שמלה עם פתח נוח להנקה שמשאירה אותך מכוסה יכולה לפתור את חוסר הנוחות שמרגישות בהנקה בציבור. ככה לא צריכות לפרוש לשום פינה או לחפש מקום להניק בו בפרטיות ובטח שלא למצוא את עצמנו מניקות בשרותים. הבגד הנכון יוצר את הפרטיות הזו.

והפלוס בקיץ? לא תמיד מגע של עור לעור הוא נעים, בעיקר לא כשמזיעות. עם בגד ייעודי להנקה יש פחות מגע כזה.

וזה המקום לוידוי – גם אני, שמקדמת הנקה ומנרמלת הנקה ביום יום,  לא מרגישה בהכרח נוח לחשוף עור כדי להניק בסביבות מסוימות, יש מקומות שאצא אליהם לבושה בבגדי הנקה כי זה מה שמרגיש לי נוח.

למזלנו יש היום מבחר של בגדי הנקה נוחים, מחמיאים ויפים. מי שעוקבת אחרי באינסטגרם מכירה את הפריטים שאני חורשת עליהם, כמו השמלה היפה הזו של חני פיזנטה בגדי הנקה, שגורפת מחמאות בכל מקום, גורמת לי להרגיש טוב ולהניק בה בכיף ובנוחות בכל מקום.

שמלת הנקה חני פיזנטה
עדיין מבסוט בטיול לעיר הגדולה
תמרי יונקת, שמלת הנקה
אמא מבסוטה מניקה בשמלת הנקה מושלמת

מה עוד ? אביזרים מעולים לטיולים עם תינוקות יונקים בימים החמים

 3. מנשא

את אחת, והם שניים, שלושה או יותר?

את צריכה ידיים פנויות, עגלה זה מאסט וגם מנשא!

לתינוקות יש קטע כזה, הם אוהבים להיות מוחזקים, להרגיש אותנו קרוב. בסביבה זרה והומת אדם טבעי שירגישו יותר בטוחים עלינו ולא בעגלה. מה לעשת שאנחנו צריכות את שתי הידיים שלנו פנויות? מנשא!

תחסכי מעצמך הרבה בכי (של הבייבי) ועצבים, קחי איתך מנשא לכל מקום שאתם הולכים. ככה הבייבי יהיה רגוע  ולך יהיו ידיים פנויות.  מנשא הוא כלי מצוין לעזור לתינוק להירגע ולהרדם גם בתוך המולה. עם קצת כיוונונים את יכולה להניק במנשא, תוך כדי תנועה. כך את יכולה לעמוד בקצב של הגדולים ובאותו זמן לתת את המענה שהתינוקי צריך. כאלו אנחנו, סופר אמהות.

רק שימי לב שבמנשא, צמוד לגוף של אמא, חמים יותר לתינוק שלך. תכניסי אותו למנשא כמה שפחות לבוש, בגד גוף זה מעל ומעבר.

4. חיתול טטרה גדול

אביזר אחד, המון שימושים. 

טטרה גדולה, מבד קליל היא דבר סופר שימושי,  בעיקר מחוץ לבית-  היא שמיכה, היא משטח להשכיב עליו את הבייבי, היא נותנת צל מעל העגלה או באוטו אם יש איזו זווית שמש בדיוק על הבייבי.

גם להנקה היא מאוד שימושית-

  • כיסוי הנקה זמין וגמיש, עוזרת גם להסתיר את מה שרוצות להסתיר וגם למסך מעט את הרעשים והגירויים של הסביבה. בתינוקות גדולים יותר שמגלים עניין בעולם זו ממש יכולה להיות משימה מאתגרת להניק בסביבה הומה, הטטרה הגדולה היא ממש פתרון "בתנאי שטח".
  • חוצץ לזיעה- תינוקות צעירים שיונקים בתמיכה מלאה של הידיים שלנו, בקיץ, בחוץ, בחום, כששניכם מזיעים…. זה לא הכי נעים. ממליצה להניח טטרה על אמת היד שאיתה תומכות את הבייבי להנקה הרבה פחות מיוזעת והרבה יותר נעימה. עם טטרה גדולה אפשר גם לחצוץ וגם לכסות את מה שרוצות להצניע.

כמה כיף למצוא טטרה רכה ונעימה, ולא פחות חשוב – יפה! ובמחיר ידידותי ממש, כמו הטטרה הנהדרת הזו מלה בייבי .

כיסוי הנקה טטרה
תמיד טוב שתהיה לך בתיק טטרה גדולה

5. שרשרת הנקה

אחד הדברים שלוקח לי הכי הרבה זמן לחזור אליו אחרי לידה הם תכשיטים. זה לא נוח לי, אני חוששת שיציק לתינוק שעלי, שבטעות יתלש מעלי עם יד שובבה…

בשבילי שרשרת הנקה יפה נותנת פתרון מעולה. גם אני מרגישה שיש לי עוד קצת שיק, שלא איבדתי את זה לגמרי וגם יש לי שקט מלא שלא רק שהיא לא תפריע להפך, היא תשמש גם את התינוקת.

מעבר לזה ששרשרת הנקה (כזו שיש לה "אמא ואבא", ממותג מוכר) היא נשכן מעולה וזמין, היא עוזרת לפקס תינוק מוסח להנקה, נותנת משהו להם משהו למולל בין האצבעות כמו שהם כל כך אוהבים, רק בלי שזה יהיה מציק לנו(אהההם, הפטמה השניה, האוזנים, העור….) .

מבינה בדיוק מה לעשות איתה 🙂
מרימה לי את הלוק הכי פושטי

כמו שמוכיחה אלמוג היצירתית, שהיא הפנים והאמא שמאחורי Cashi Jewelry (השרשרת היפה שלי משם!) היא משמשת גם כמובייל נייד, שעשוע לעת צרה, כמו נסיעה ארוכה שהתינוקי איבד בה את הסבלנות.


שרשרת הנקה קאשי תכשיטים
על זה לא חשבת הא?

6. כובע!

בקיץ שלנו לא צריך להכביר מילים למה כובע.

לענייננו-  כשאת רוצה עוד טיפה פרטיות כשמניקה מחוץ לבית, כובע רחב שוליים, גם זה של הבייבי וגם הכובע שלך לגמרי יעשו את העבודה!

אז בלי להכביר מילים, ממש ככה:

עכשיו אתם רואים אותי
הנקה בשכיבה בים
עכשיו לא
צולם בעונה אחרת אבל העקרון זהה

את אמא אלופה שאוכלת טיולים עם הילדים לארוחת בוקר?

שתפי בטיפים המנצחים שלך בתגובות כדי שכולנו נחכים 😊

אהבת את הפוסט?
פרגון , כידוע, מעולה לעור הפנים אז תרגישי חופשי לשתף את הפוסט 🙂

Facebook

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן