איך שאיבה בלעדית שינתה לי את החיים

שאיבה בלעדית היא מצב בו אמא מזינה את תינוקה בחלב שאוב ללא הנקה ישירה. אין כמו יום מודעות עולמי לשאיבת חלב אם בלעדית כדי לחגוג ולהרים לאמהות לביאות, שואבות בלעדיות ולשתף בזווית האישית שלי על החוויה המעצבת של חיי.

שאיבה בלעדית

יודעות איזה יום היום?

 היום מציינים את יום המודעות העולמי לשאיבת חלב אם בלעדית.

שאיבה בלעדית היא מצב בו אין הנקה ישירה מהשד והאמא מזינה את תינוקה בחלב אם שאוב.

אני בוודאי לא הראשונה, אבל אני באמת מרגישה שייכת לקבוצה מיוחדת של אמהות. כאלו שהלכו נגד כל הקולות בראש שלהן ובסביבה שלהן שאמרו להן "די, ניסית להניק, למה את צריכה את זה?"  ואף על פי כן החליטו לתת לתינוקות שלהן מתנה לתחילת חייהם – חלב אם.

חלב שאוב הגברת ייצור חלב אם
כש"זהב לבן" מקבל משמעות אחרת לגמרי

כשבני הבכור כרמי נולד היה ברור לי שאניק אותו, לצערי  תוך שבועות ספורים ההנקה נגמרה לנו. (תוכלי לקרוא כאן את הסיפור שלנו).  החלטתי לא לוותר על החלב שלי ולהמשיך לשאוב לו חלב.

כך, בלי שבכלל ידעתי שיש לזה שם, מצאתי את עצמי בשאיבה בלעדית. החודש שחשבתי שאצליח לעמוד בו הפך לשלושה חודשים ובסיכומו של דבר הייתי עבורו שואבת בלעדית במשך שנה וחצי.

ברמה האישית, מה שהתחיל עבורי כאבל גדול על ההנקה שלא צלחה, בתחושת כשלון עצומה, הפך לציר מרכזי בחיי, מאורע ששינה אותי ונתן לי משמעות חדשה, שליחות ושינוי קריירה.

כי מה קרה לי בתוך השנה וחצי הזו? עם הזמן התפתחה אצלי “שגעת” לחלב אם ומצאתי את הייעוד שלי בחיים – לעזור לאמהות להניק, ישירות מהשד או בתיווך משאבה ובקבוק.

8 דברים שחשוב שתדעו על שאיבה בלעדית:

  1. הרוב המוחלט של השואבות הבלעדיות לא בוחרות להיות כאלו, הן נהיות כאלו אחרי אתגרים גדולים בהנקה משלל סיבות ורקעים- לידה מוקדמת, ניתוח קיסרי ופרידה ממושכת מהתינוק, לשון קשורה בכל הדרגות, סנטר אחורי, חשיפה לבקבוקים, בעיות רפואיות של התינוק ועוד… ברוב המקרים ייעוץ הנקה מקצועי עם ליווי ומעקב מתמשך יעשו את ההבדל בין אתגר שסיים את ההנקה לאתגר שהאמא והתינוק צלחו.
  2. כן, אפשר לשמר אספקת חלב לאורך חודשים רבים ללא הנקה ישירה. לא, זה לא קל בכלל אבל זה אפשרי. כמה לא קל? להתחבר למשאבה כל שלוש שעות, יום ולילה.
  3. אספקת החלב של השואבת הבלעדית תלויה בציוד הנכון ובשימוש הנכון בו- משאבת חלב מתאימה, ניהול שאיבות נכון, חזיית שאיבה טובה, משפך במידה הנכונה וליווי מקצועי יכולים לתרום רבות להצלחה.
  4. זו כנראה האוכלוסיה שסובלת במידה הרבה ביותר מסתימות בצינוריות החלב בשד, ע"ע סעיף קודם.
  5. זו גם כנראה האוכלוסיה שסובלת במידה הרבה ביותר מיובש בכפות הידיים, תודות לשטיפות הבקבוקים וערכות השאיבה מסביב לשעון.
  6. יש יחידות סגולה שמתחזקות אספקת חלב בסחיטה ידנית בלבד. גם זה אפשרי.
  7. יש בארץ אלפי שואבות בלעדיות, כל אחת מהן בתחילת דרכה חושבת שהיא המשוגעת היחידה.
  8. את לא יודעת זעם מה הוא אם את לא שואבת בלעדית שזה עתה נשפך לה בקבוק חלב.
יום המודעות העולמי לשאיבה בלעדית

בשבילי שאיבה בלעדית היא הרבה מאוד דברים;

בהתחלה היא הייתה טעמה של אכזבה, בעיקר מעצמי. אחר כך היא לימדה אותי השלמה וקבלה של דברים שאני לא יכולה לשנות. דרכה למדתי על היכולות שלי, על האמא שאני בוחרת להיות. בזכותה חוויתי תחושת נצחון ומסוגלות על אף כשלון ההנקה. אפשר לומר שבזכות השאיבה הבלעדית אני מה שאני כיום.

סלפי שאיבה שחגגתי עם עריכה צבעונית במיוחד, אי שם ב2016-

משואבת בלעדית למדריכת הנקה בשנתיים

ממצב שבהתחלה לא היה לי מושג מה לעשות למדתי והשתכללתי עם השאיבות למצב שאני עושה הכל ושואבת בכל מקום, אפילו בהופעת רוק בפארק הירקון.

מצאתי את עצמי מדברת יותר על שאיבת חלב אם, משתפת טיפים איך אני עומדת בזה, איך הגברתי את כמויות החלב שלי עם הזמן, איך אני מסתדרת מחוץ לבית ועוד ועוד.  הרגשתי ממש טוב  שאני יכולה לעזור לאמהות אחרות. כך נולד הבלוג,  כדי לחסוך מאחרות את התסכול והייאוש של תחילת ההתמודדות עם שאיבה בלעדית.

בהמשך לקחתי את האהבה הזו צעד קדימה למדתי הדרכת הנקה, כיום אני מדריכת הנקה מוסמכת, הבלוג התרחב גם לנושאי הנקה ולאתר נוספה חנות בה אני מוכרת את החזיות שחלמתי שיהיו לי כשואבת בלעדית,  חזיות גאוניות להנקה ולשאיבה בידיים חופשיות.

חזיית שאיבה, הצלת חיים 🙂

אז מה אני רוצה שתקחו מהפוסט הזה?

פגשתן שואבת בלעדית? דעו שעומדת לפניכן אישה מאוד נחושה, אמא עם ים של נתינה ושק של רגשות מעורבים לגבי ההנקה שלה ועל איך ומתי שההנקה הסתיימה. אל תתנו לה עצות איך לחזור להנקה, תאמינו לי שהיא ניסתה, כמה שהיא ניסתה… תנו לה חיוך ותרימו לה על העבודה שהיא עושה!

היה מעניין? מוזמנת לשתף 🙂

Facebook

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן